Új személy felvétele

A felhasználó ezen a képernyőn új személy adatainak rögzítését indíthatja.

A rendszer először a személyhez köthető legfontosabb alapinformációkat kéri be. A beírt adatok alapján a Tovább gombra kattintva a rendszer kiértékeli, hogy létezik-e már az adott adatokkal a személy az adatbázisban. A személy kapcsolatát a HR kapcsolat írja le, amely vonatkozhat egy másik személyre (baleseti kapcsolattartó, hozzátartozó), vagy a céghez (pl.: munkaviszony)

Egy adóazonosító és TAJ szám csak egyszer létezhet, így amennyiben létező személyről van szó, akkor egy darab találatot fog adni. Ha csak a név mező lett kitöltve, akkor akár több ugyanolyan nevű dolgozó is megjelenhet. Ettől függetlenül amennyiben csak a dolgozó nevét írta be a felhasználó, új személyt létrehozhat.

Create_new_Person2.png

Amennyiben találatot ad a rendszer, akkor az alábbi dialógus ablak jelenik meg:

Create_new_Person3.png

Értelemszerűen amennyiben nem létezik a személynév és azonosítók alapján a személy a rendszerben, akkor rögtön új személy felvételéről van szó.

Ha mégis adott találatot a rendszer, akkor eldöntendő kérdést tesz fel, hogy mi a felhasználó szándéka.

Ezt követően bekéri a rendszer a HR kapcsolathoz tartozó adatokat. A rendszerben van lehetőség olyan beállításra, hogy milyen típusú HR kapcsolatokat lehet innen közvetlenül felvenni, így a HR kapcsolat típusa legördülő listában csak azokat a típusokat fogja a rendszer felajánlani, amelyek a Személytörzsben közvetlenül felvehető HR kapcsolat típusok paraméterben fel vannak sorolva.. Baleseti kapcsolattartót és hozzátartozót nem innen lehet felvenni, hanem a dolgozó személyi kartonján belül. Ugyanezen a beállítás képernyőn lehet megadni, hogy az adott HR kapcsolat típusnak, amely felvételre kerül, kötelező-e megadni már a felvételkor a szervezeti hovatartozását, a Pozíció betöltés kötelező paraméterben felsorolt HR kapcsolat típusok segítségével..

A HR kapcsolat kezdete dátum megadását követően aktiválódik a Pozíció neve mező. Amennyiben nem kötelező a pozícióba ültetés, úgy a betöltéshez szükséges mezők a felvételkor nem jelennek meg. A szék ikonra kattintva nyílik meg a szervezeti struktúra, amely a HR kapcsolat érvényesség kezdetével fogja az adatokat megjeleníteni.

Create_new_Person4.png

A kívánt pozíciót a felhasználó vagy a pozíció kódjának / nevének beírásával közvetlenül kikeresheti a szervezetben.

Create_new_Person5.png

A Dátumválasztó értéke ezen a felületen inaktív, tájékoztató jellegű. Abban az időpontban érvényes szervezeti fa kerül megjelenítésre, mely nappal a pozíció betöltés hozzárendelést a felhasználó el kívánja végezni és a Személytörzs felületén a "szék kontroll" használatát megelőzően beállított.

A megfelelő pozíciót a Organization_management_position_selection_02.png gomb segítségével választhatjuk ki, melynek hatására a program visszanavigál a Személytörzs felületre és a pozíció betöltés elmenthető..

A Mentés gomb megnyomásával a felhasználó folytathatja, a Mégsem gomb megnyitásával elvetheti a megkezdett adatrögzítést.

_Info.pngA képernyőn a NEXONbér Honoros jelző is megjelenik abban az esetben, ha a rendszer telepítésekor a NEXONbér Honoros rendszerrel történő integráció beállításra került és képernyőn megadott HR kapcsolat típus releváns lehet a Honor modul szempontjából. A beállítás utólag nem módosítható. Amennyiben adatrögzítési hiba történt a Honor jelölő megadásakor, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot a NEXON-nal.

A mentés gombra még a rendszer ellenőrzi a rögzítendő adatokat, illetve valamilyen adat szükséges-e még. Mivel HR kapcsolat típusonként lehet az ilyen típusú beállításokat kitölteni, emiatt nem feltétlenül a rögzítési képernyőn lehet ezeket bevinni, hanem a személy kartonján belül. Például az adóazonosítójel, TAJ szám, törzsszám, egyedi azonosító kitöltésének ellenőrzése. Utóbbi kettőnél van lehetőség automatikus kiosztásra.

_Info.pngAmennyiben véletlenül olyan személy került be a rendszerbe, aki már létezett korábban - és emiatt nem lehet az adóazonosító jelet és TAJ számot beírni az újonnan létrehozott személynek, akkor az alábbi lehetőség van kezelni a helyzetet. Ha ez az új személy egy hozzátartozó vagy baleseti kapcsolattartó, akkor a személyek összevonása funckióval lehet őket "összeolvasztani" NEXON4 elsődleges integrált rendszer esetén. Amennyiben dolgozó került így felvételre, akkor kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot a NEXON-nal.

 

Cégcsoportos működés

Amennyiben a rendszer beállításainál aktiválták a "Cégcsoportos működés" pipa mezőt, akkor cégcsoportként fog a rendszer működni. Ez azt jelenti, hogy több céget tartanak karban a rendszerben, ahol közösek az értékkészletek (szótárak és paraméterek), közös beállítások mentén működik a szervezet. Amiben eltér, az a szervezeti felépítés és a személyek nyilvántartása.

Új dolgozó, illetve új HR kapcsolat felvételekor megjelenik, hogy mely Gazdasági Társaságba kívánja felvenni a dolgozót. Hogy milyen Gazdasági Társaságokat tartanak karban a rendszerben az Általános beállítások / Gazdasági társaságok menüpontban tekinthető meg.

Cegcsoport_uj_dolgozo.png