A felhasználó ezen a képernyőn új személy adatainak rögzítését indíthatja.
A rendszer először a személyhez köthető legfontosabb alapinformációkat kéri be. A beírt adatok alapján a Tovább gombra kattintva a rendszer kiértékeli, hogy létezik-e már az adott adatokkal a személy az adatbázisban. A személy kapcsolatát a HR kapcsolat írja le, amely vonatkozhat egy másik személyre (baleseti kapcsolattartó, hozzátartozó), vagy a céghez (pl.: munkaviszony)
Egy adóazonosító és TAJ szám csak egyszer létezhet, így amennyiben létező személyről van szó, akkor egy darab találatot fog adni. Ha csak a név mező lett kitöltve, akkor akár több ugyanolyan nevű dolgozó is megjelenhet. Ettől függetlenül amennyiben csak a dolgozó nevét írta be a felhasználó, új személyt létrehozhat.
Amennyiben találatot ad a rendszer, akkor az alábbi dialógus ablak jelenik meg:
Értelemszerűen amennyiben nem létezik a személynév és azonosítók alapján a személy a rendszerben, akkor rögtön új személy felvételéről van szó.
Ha mégis adott találatot a rendszer, akkor eldöntendő kérdést tesz fel, hogy mi a felhasználó szándéka.
Ezt követően bekéri a rendszer a HR kapcsolathoz tartozó adatokat. A rendszerben van lehetőség olyan beállításra, hogy milyen típusú HR kapcsolatokat lehet innen közvetlenül felvenni, így a HR kapcsolat típusa legördülő listában csak azokat a típusokat fogja a rendszer felajánlani, amelyek a Személytörzsben közvetlenül felvehető HR kapcsolat típusok paraméterben fel vannak sorolva.. Baleseti kapcsolattartót és hozzátartozót nem innen lehet felvenni, hanem a dolgozó személyi kartonján belül. Ugyanezen a beállítás képernyőn lehet megadni, hogy az adott HR kapcsolat típusnak, amely felvételre kerül, kötelező-e megadni már a felvételkor a szervezeti hovatartozását, a Pozíció betöltés kötelező paraméterben felsorolt HR kapcsolat típusok segítségével..
A HR kapcsolat kezdete dátum megadását követően aktiválódik a Pozíció neve mező. Amennyiben nem kötelező a pozícióba ültetés, úgy a betöltéshez szükséges mezők a felvételkor nem jelennek meg. A szék ikonra kattintva nyílik meg a szervezeti struktúra, amely a HR kapcsolat érvényesség kezdetével fogja az adatokat megjeleníteni.
A kívánt pozíciót a felhasználó vagy a pozíció kódjának / nevének beírásával közvetlenül kikeresheti a szervezetben.
A Dátumválasztó értéke ezen a felületen inaktív, tájékoztató jellegű. Abban az időpontban érvényes szervezeti fa kerül megjelenítésre, mely nappal a pozíció betöltés hozzárendelést a felhasználó el kívánja végezni és a Személytörzs felületén a "szék kontroll" használatát megelőzően beállított.
A megfelelő pozíciót a gomb segítségével
választhatjuk ki, melynek hatására a program visszanavigál a Személytörzs
felületre és a pozíció betöltés elmenthető..
A Mentés gomb megnyomásával a felhasználó folytathatja, a Mégsem gomb megnyitásával elvetheti a megkezdett adatrögzítést.
A képernyőn a NEXONbér Honoros jelző is megjelenik
abban az esetben, ha a rendszer telepítésekor a NEXONbér Honoros rendszerrel
történő integráció beállításra került és képernyőn megadott HR kapcsolat
típus releváns lehet a Honor modul szempontjából. A beállítás utólag
nem módosítható. Amennyiben adatrögzítési hiba történt a Honor jelölő
megadásakor, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot a NEXON-nal.
A mentés gombra még a rendszer ellenőrzi a rögzítendő adatokat, illetve valamilyen adat szükséges-e még. Mivel HR kapcsolat típusonként lehet az ilyen típusú beállításokat kitölteni, emiatt nem feltétlenül a rögzítési képernyőn lehet ezeket bevinni, hanem a személy kartonján belül. Például az adóazonosítójel, TAJ szám, törzsszám, egyedi azonosító kitöltésének ellenőrzése. Utóbbi kettőnél van lehetőség automatikus kiosztásra.
Amennyiben véletlenül olyan személy került be
a rendszerbe, aki már létezett korábban - és emiatt nem lehet az adóazonosító
jelet és TAJ számot beírni az újonnan létrehozott személynek, akkor
az alábbi lehetőség van kezelni a helyzetet. Ha ez az új személy egy
hozzátartozó vagy baleseti kapcsolattartó, akkor a személyek
összevonása funckióval lehet őket "összeolvasztani"
NEXON4
elsődleges integrált rendszer esetén. Amennyiben dolgozó került
így felvételre, akkor kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot a NEXON-nal.
Amennyiben a rendszer beállításainál aktiválták a "Cégcsoportos működés" pipa mezőt, akkor cégcsoportként fog a rendszer működni. Ez azt jelenti, hogy több céget tartanak karban a rendszerben, ahol közösek az értékkészletek (szótárak és paraméterek), közös beállítások mentén működik a szervezet. Amiben eltér, az a szervezeti felépítés és a személyek nyilvántartása.
Új dolgozó, illetve új HR kapcsolat felvételekor megjelenik, hogy mely Gazdasági Társaságba kívánja felvenni a dolgozót. Hogy milyen Gazdasági Társaságokat tartanak karban a rendszerben az Általános beállítások / Gazdasági társaságok menüpontban tekinthető meg.